Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7829
Title: | Explorando el rincón de la imaginación con la lecto-escritura en el grado primero 01 de la Institución Educativa la Frontera del municipio de Villa del Rosario. |
Authors: | Amorocho Rodríguez, Loray Madeiner. |
Keywords: | Lecto- escritura. Comprensión del texto. Escritura. Aprendizaje significativo. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad Ciencias de la Educación. |
Citation: | Amorocho Rodríguez, L. M. (2017). Explorando el rincón de la imaginación con la lecto-escritura en el grado primero 01 de la Institución Educativa la Frontera del municipio de Villa del Rosario [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7829 |
Abstract: | This classroom project was developed in the Educational Institution la Frontera, in the municipality of Villa del Rosario with students 1:01. It aims to encourage literacy of students taking into account the different learning styles during their training. Since the first appearance some children have difficulty in pronouncing certain words and the second aspect even fail to understand of all the texts they read, all this influences that students do not have good levels of communication and hence socialization and coexistence. Through the following work is intended to achieve with the project to promote reading and writing, from pleasure and self-interest of the children in the school the border of 1 primary, just as acquiring reading habits and do this a recreational activity and not an obligation integrating into them the use of reading and reading comprehension. For this project it is planned to organize related literacy learning activities, teaching strategies using daily reading will be held 5 days a week in order to adapt the reading habits. It will be used for 20 minutes before starting the school day, it is necessary to work and strengthen reading comprehension through paragraphs, letters, songs, texts, videos and some books. For it will be used every day 10 minutes for the various activities involved in the project. |
Description: | El presente proyecto de aula se desarrolló en la Institución Educativa la Frontera, en el de Villa del Rosario con los educandos de 1:01. Pretende incentivar la lecto-escritura de los estudiantes teniendo en cuenta los diferentes estilos de aprendizaje durante su formación. Ya que en el primer aspecto algunos niños tienen dificultad en la pronunciación de ciertos vocablos y en el segundo aspecto aun no logran comprender de un todo los textos que leen, todo esto influye en que los alumnos no tengan buenos niveles de comunicación y por ende de socialización y convivencia. A través del siguiente trabajo se pretenden lograr con el proyecto incentivar la lectura y la escritura, desde el placer y el interés propio de los niños y niñas de la institución educativa la frontera de primero de primaria, dé igual manera que adquieran hábitos de lectura y hagan de ésta una actividad lúdica y no una obligación integrando en ellos el uso de la lectura y comprensión lectora. Para este proyecto se organizaron actividades relacionadas con el aprendizaje de la lectoescritura, utilizando estrategias pedagógicas tales como: el aprendizaje quinésico, visual y auditivo y así de esta manera poder llegar a todos los presentes en el aula de una mejor manera. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7829 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Amorocho_2017_TG.pdf | Amorocho_2017_TG | 759,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.