Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4923
Title: | Experiencias de discriminación en los estudiantes de Psicología de la Universidad de Pamplona sede Villa del Rosario. |
Authors: | Durán Castro, Yesica Viviana. Aillon Cordon, Natalia Fernanda. |
Keywords: | Racismo. Universitarios. Psicología social. Discriminación. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Salud. |
Citation: | Durán Castro, Y.V. Aillon Cordón, N.F. (2021). Experiencias de discriminación en los estudiantes de Psicología de la Universidad de Pamplona sede Villa del Rosario. [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4923 |
Abstract: | The purpose of this research project was to describe the characteristics of discrimination typical of racism present among the students of the psychology program of the University of Pamplona. The methodology used was qualitative, specifically a case study, in which three information gathering techniques were used, these being non-participant observation, semistructured interview and life history. For the respective analysis of the results, a content analysis matrix and another by triangulation of techniques were used. It is concluded that the experiences of discrimination of the students have significantly affected various aspects of their lives, essentially their emotional well-being, however, they have managed to cope with these situations assertively. |
Description: | El presente proyecto de investigación tuvo como propósito describir las características de la discriminación propias del racismo presente entre los estudiantes del programa de psicología de la Universidad de Pamplona. La metodología empleada fue de porte cualitativo, específicamente un estudio de caso, en la cual se emplearon tres técnicas de recolección de información, siendo estas la observación no participante, la entrevista semiestructurada y la historia de vida. Para el respectivo análisis de los resultados se empleó una matriz de análisis de contenido y otra por triangulación de técnicas. Se concluye que, las vivencias de discriminación de los estudiantes han afectado significativamente varios aspectos de sus vidas, esencialmente su bienestar emocional, sin embargo, han logrado sobrellevar estas situaciones asertivamente. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4923 |
Appears in Collections: | Psicología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Duran_Aillon_2021_TG.pdf | Duran_Aillon_2021_TG | 3,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.