Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9762
Title: | La compréhension des écrits dans l'apprentissage de l’ALE : une stratégie pour la promotion de la pensée critique chez les étudiants de Première du l'institut éducatif Gonzalo Rivera Laguado. |
Authors: | Puerto Caceres, Jesús Alberto. |
Keywords: | Pensamiento crítico. Leyendas urbanas. Flashcards. El inglés como lengua extranjera. Comprensión de textos. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Ciencias de la Educación. |
Citation: | Puerto Caceres, J. A. (2022). La compréhension des écrits dans l'apprentissage de l’ALE : une stratégie pour la promotion de la pensée critique chez les étudiants de Première du l'institut éducatif Gonzalo Rivera Laguado [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9762 |
Abstract: | The present project is divided into three important aspects 1) the pedagogical research component 2) the community awareness component 3) the inter-institutional component. The purpose of the research component is to promote the development of critical thinking in eleven-grade students of the Gonzalo Rivera Laguado school in the city of Cúcuta through learning English and using urban legends. For the implementation of this work, qualitative action research was used where a pre-test and a post-test were implemented, and a survey, a focus group were carried out to collect vital information for data analysis that was typological and deductive. The sample was made with 10 students of grade 11 -01, 5 men, and 5 women between the ages of 17 and 19. The implementation also allowed students to acquire new vocabulary and turn into a tool that motivates the process of learning English. On the other hand, considering the lack of English teachers in schools, this project was carried out using flashcards for the acquisition of vocabulary in primary school students through didactic games. It also describes the activities that were developed within the institution, which allowed it to have a leading role in the development of these to provide the continuity with the professional training process. |
Description: | El presente proyecto esta divido en tres aspectos importantes 1) el componente pedagógico investigativo 2) el componente de sensibilización con la comunidad 3) el componente interinstitucional. Lo que concierna el componente investigativo tiene como finalidad promover el desarrollo del pensamiento crítico en los estudiantes de once grado del colegio Gonzalo Rivera Laguado en la ciudad de Cúcuta a través del aprendizaje del inglés y la utilización de leyendas urbanas. Para la implementación de este trabajo se usó una investigación acción cualitativo donde se utilizaron un pre-test, un post-test. encuesta, entrevista focal para recolectar información vital para el análisis de datos que fue tipológico y deductivo. La muestra se realizó con 10 estudiantes de grado 11 -01, 5 hombres y 5 mujeres entre los 17 y 19 años. Asimismo, la implementación permitió a los estudiantes adquirir nuevo vocabulario y es una herramienta que motiva el proceso de aprendiza del inglés. Por otro lado, considerado la falta de docentes de inglés en las escuelas, se realizó un trabajo donde se implementan las flashcards para la adquisición de vocabulario en los estudiantes de primaria a través de juegos didácticos. Asimismo, se exponen las actividades que se desarrollaron dentro de la institución, las cuales le permitieron tener un rol de líder en el desarrollo de estas para dar continuidad con el proceso de formación profesional. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9762 |
Appears in Collections: | Licenciatura Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Puerto_2022_TG.pdf | Puerto_2022_TG | 1,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.