Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9675
Title: | El teatro de aula como estrategia pedagógica para la enseñanza y aprendizaje de habilidades comunicativas y expresión corporal en niños de quinto grado. |
Authors: | Viasus Rincón, Marelvis. |
Keywords: | Teatro de aula. Estrategia. Enseñanza. Aprendizaje. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Ciencias de la Educación. |
Citation: | Viasus Rincón, M. (2022). El teatro de aula como estrategia pedagógica para la enseñanza y aprendizaje de habilidades comunicativas y expresión corporal en niños de quinto grado [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9675 |
Abstract: | The present degree work in the modality of integral practice, in the Francisco José de Caldas- Paz de Ariporo - Casanare educational institution, fifth grade A-C, is focused on classroom theater as a pedagogical strategy for teaching and learning communication skills and corporal expression, in fifth grade children, during the academic period 2022-1, the general objective of the classroom project is, Implement theater as a pedagogical strategy, to improve the teaching and learning process of fifth grade children and the objectives Specific are: A- Identify the level of self-esteem in children B- Generate behavioral habits that enhance socialization, tolerance and cooperation among peers C- Promote corporal-communicative expression in children. The report is structured in six chapters: 1. Needs studies; 2. Theoretical references;3. Proposal;4. Institutional and inter-institutional activities; 5. Evaluation of the comprehensive teaching practice; 6. Final considerations, the methodology that was implemented was the holistic methodology, by providing comprehensive teaching that contributes to the different areas of knowledge, through the qualitative approach. |
Description: | francisco José de caldas- paz de Ariporo – Casanare, grado quinto A-C, está enfocado en el teatro de aula como estrategia pedagógica para la enseñanza y aprendizaje de habilidades comunicativas y expresión corporal, en niños de quinto grado, durante el periodo académico 2022-1, el objetivo general del proyecto de aula es, Implementar el teatro como estrategia pedagógica, para mejorar el proceso de enseñanza y aprendizaje de los niños de quinto grado y los objetivos específicos son: A- Identificar el nivel de autoestima en los niños B- Generar hábitos de conducta que potencien la socialización, tolerancia y cooperación entre compañeros C- Promover la expresión corporal- comunicativas en los niños. El informe está estructurado en seis capítulos: 1. Estudios de necesidades; 2. Referentes teóricos;3. Propuesta;4. Actividades institucionales e interinstitucionales; 5. Evaluación de la práctica integral docente; 6. Consideraciones finales, la metodología que se implemento fue la metodología holística, al brindar una enseñanza integral que contribuyen a las distintas áreas de conocimiento, a través del enfoque cualitativo. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9675 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Viasus_2022_TG.pdf | Viasus_2022_TG | 5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.