Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9256
Title: | Espacios reducidos y el desarrollo motor básico en niños en edad infantil. |
Authors: | Pérez Zarate, María Del Pilar. |
Keywords: | Desarrollo motor. Espacios reducidos. Niños. Entorno escolar. Terapia Ocupacional. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Salud. |
Citation: | Pérez Zarate, M. P. (2019). Espacios reducidos y el desarrollo motor básico en niños en edad infantil [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9256 |
Abstract: | This research is born from the need to develop research in the classroom of students of occupational therapy from which arises the following research which is based on the study of the physical context of the child through the evolution of the Small spaces in which the minor develops and the impact they have on the development of basic motor skills in preschool age which are indispensable for the occupational performance of infants, This evaluation was carried out through the application of standardized instruments that allow to visualize the problematic and to determine the level of influence of the same the methodology used in the investigation is of quantitative type descriptive, exploratory and Correlation constituted by two variables whose purpose is to write and to determine the relationship between reduced spaces and the development of the basic motor skills, Analyzed under the initial occupational profile of the child evaluating the impact of the environment on the school and the test of psychomotor development which evaluates the basic motor skills. |
Description: | La presente investigación nace de la necesidad de desarrollar investigación en el aula de clase de estudiantes de terapia ocupacional de la cual surge la siguiente investigación la cual se basa en el estudio del contexto físico del menor a través de la evolución de los espacios reducidos en el cual se desenvuelve el menor y el impacto que tienen estos en el desarrollo de las habilidades motoras básicas en la edad prescolar las cuales son indispensable para el desempeño ocupacional de los infantes, esta evaluación se llevó a través de la aplicación de instrumentos estandarizados que permiten visualizar la problemática y determinar el nivel de influencia del mismo la metodología utilizada en la investigación es de tipo cuantitativa descriptiva, exploratoria y correlacional constituida por dos variables cuya finalidad es escribir y determinar la relación entre los espacios reducidos y el desarrollo de las habilidades motoras básicas, analizadas bajo el perfil ocupacional inicial del niño que evalúa el impacto del medio ambiente sobre el escolar y el test del desarrollo psicomotor el cual evalúa las habilidades motoras básicas. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9256 |
Appears in Collections: | Terapia Ocupacional |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pérez_2019_TG.pdf | Pérez_2019_TG | 3,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.