Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8275
Title: | Programación neurolingüística como estrategia didáctica para el fortalecimiento de la lectura en estudiantes de quinto de primaria del colegio Jaime Prieto Amaya. |
Authors: | Rodríguez Ramírez, Claudia María. |
Keywords: | Neurolingüística. Enseñanza. Aprendizaje. Lectura. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Ciencias de la Educación. |
Citation: | Rodríguez Ramírez, C. M. (2016). Programación neurolingüística como estrategia didáctica para el fortalecimiento de la lectura en estudiantes de quinto de primaria del colegio Jaime Prieto Amaya [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8275 |
Abstract: | It is significant the importance of understanding the difficulties that occur around the teaching learning process of reading in fifth grade students, in the sense that a response must be found to the difficulties that beings have to use language as Instrument of interpretation, therefore this research tries to give a possible answer and solution to this problematic when proposing the neurolinguistic programming as didactic strategies for the strengthening of the reading in the students of fifth of primary of the School Jaime Prieto Amaya, in which Does it necessitate a rethinking of the teaching and learning processes of reading and moving towards a new form? In this line, the research was focused from a qualitative perspective and using the action research and neurolinguistic programming method, in which we try to relate these two scientific productions in search of an improvement of the teaching and learning of reading. Finally it is necessary to rethink the pedagogical practices that are given in the schools to take the reading as a mechanism of support to the processes of teaching learning. |
Description: | Es significativa la importancia que tiene comprender las dificultades que se dan alrededor del proceso enseñanza aprendizaje de la lectura en los estudiantes de quinto grado, en el sentido de que tiene que ser encontrada una respuesta a las dificultades que tienen los seres para usar el lenguaje como instrumento de interpretación, por lo tanto esta investigación intenta dar una posible respuesta y solución a esa problemática al proponer la programación neurolingüística como estrategias didácticas para el fortalecimiento de la lectura en los estudiantes de quinto de primaria del Colegio Jaime Prieto Amaya, en el que se hace necesario ¿un replantear de los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lectura y avanzar hacia una nueva forma? En esta línea, la investigación se enfocó desde una perspectiva cualitativa y utilizando el método investigación acción y la programación neurolingüística, en el que se intenta relacionar estas dos producciones científicas en busca de un mejoramiento de la enseñanza y aprendizaje de la lectura. Finalmente es necesario replantear las prácticas pedagógicas que se dan en las escuelas para tomar la lectura como un mecanismo de apoyo a los procesos de enseñanza aprendizaje. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8275 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rodríguez_2016_TG.pdf | Rodríguez_2016_TG | 4,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.