Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7506
Title: | “Mi reto el mundo de cada uno de mis estudiantes”. |
Authors: | Leal Leal, Deisy Johanna. Camargo Pedraza, Tatiana Mayerly. |
Keywords: | Actitud. Concepciones. Dificultades de aprendizaje. Docentes. Reflexión. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad Ciencias de la Educación. |
Citation: | Leal Leal, D. J.; Camargo Pedraza, T. M. (2019). “Mi reto el mundo de cada uno de mis estudiantes” [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7506 |
Abstract: | The feasible research of qualitative type with descriptive approach called "My challenge the world of each one of my students" is an operative proposal of the work "Conceptions of the pedagogical relation of the teachers towards the students with learning difficulties of third grade of primary of the Jaime Garzón educational institution, headquarters of the Girls School No. 24 in the city of Cúcuta "in which the researchers concluded that the teachers of that grade did not have the best disposition to work with children who have learning difficulties, consequently, guidelines are proposed for the change of attitude of the teachers in front of the children with learning problems, having as a population the teachers of the headquarters 2 day of the afternoon and as it shows the teachers of the fourth grade, who were the sample of the work of initial investigation. The purpose that was set was to make teachers through a space of reflection, sencibilizarran that for success in working with students who have learning difficulties, it requires a good attitude and attitude of the teacher. |
Description: | La investigación factible de tipo cualitativo con enfoque descriptivo denominada “Mi reto el mundo de cada uno de mis estudiantes” es una propuesta operativa del trabajo “Concepciones de la relación pedagógica de los docentes hacia los estudiantes con dificultades de aprendizaje de tercer grado de primaria de la institución educativa Jaime Garzón, sede Escuela de niñas N° 24 de la ciudad de Cúcuta” en la cual las investigadoras, concluyeron que las docentes de dicho grado no tenían la mejor disposición para el trabajo con los niños que presentan dificultades de aprendizaje, por consiguiente se proponen pautas para el cambio de actitud de los docentes frente a los niños con problemas de aprendizaje, teniendo como población a los docentes de la sede 2 jornada de la tarde y como muestra las docentes del grado cuarto, quienes fueron la muestra del trabajo de investigación inicial. El propósito que se trazó fue hacer que los docentes a través de un espacio de reflexión se sensibilizaran que para el éxito en el trabajo con los estudiantes que presentan dificultades de aprendizaje, se requiere una buena disposición y actitud del docente. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7506 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Leal_Camargo_2019_TG.pdf | Leal_Camargo_2019_TG | 1,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.