Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6540
Title: | Kahoot! Una experiencia Tecnológica y Educativa para fortalecer la Comprensión e Interpretación Textual. |
Authors: | Tristancho Arévalo, Paola Andrea. |
Keywords: | La autora no proporciona la información sobre este ítem. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Ciencias de la Educación. |
Citation: | Tristancho Arévalo, P. A. (2020). Kahoot! Una Experiencia Tecnológica Y Educativa Para Fortalecer La Comprensión E Interpretación Textual [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6540 |
Abstract: | In this final project, it is disclosed how to strengthen textual understanding and interpretation through a didactic, technological and educational strategy known as Kahoot. It should be noted that textual understanding and interpretation is a complex process where many students have shortcomings and do not have a good development in this factor. Therefore, the importance of the transversal axis in the training process of the sixth-grade students of the Colegio Cooperativo San José de Peralta is reflected, the latter taken as the population and sample for the development of research. It should be noted that the research method used was qualitative in order to collect information to interpret it. And in turn, the use of the Kahoot tool as a tool that encourages and motivates learners to learn and teach significantly. Also, constructivism was taken as a basis, as that exchange of knowledge and the construction of significant learning. Finally, the role of teachers in the use of innovative and didactic strategies that strengthen and positively impact on students and on the educational work is emphasized, leaving a latent footprint that is transmitted from generation to generation. |
Description: | En el presente trabajo de grado se da a conocer el cómo fortalecer la comprensión e interpretación textual mediante una estrategia didáctica, tecnológica y educativa conocida como Kahoot. Cabe señalar que, la comprensión e interpretación textual es un proceso complejo donde muchos estudiantes presentan falencias y no tienen un buen desarrollo en ese factor. Por ende, se refleja la importancia que tiene el eje transversal en el proceso de formación de los estudiantes de sexto grado del Colegio Cooperativo San José de Peralta, este último tomado como la población y muestra para el desarrollo de la investigación. Cabe señalar que, el método de investigación utilizado fue el cualitativo con el fin de recolectar información para realizar una interpretación a la misma. Y su vez, el uso de la herramienta Kahoot como herramienta que incentiva y motiva a los educandos por el aprender y enseñar significativamente. También, se tomó como base el constructivismo, como ese intercambio de conocimientos y de construcción de aprendizajes significativos. Finalmente, se recalca el papel de los docentes en el uso de estrategias didácticas e innovadoras que fortalezcan e impacten positivamente en los educandos y en el quehacer educativo, dejando una huella latente que se transmita de generación en generación. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6540 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Lengua Castellana y Comunicación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tristancho_2020_TG.pdf | Tristancho_2020_TG | 554,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.