Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6466
Title: | Fragmentos de series en modo silencio como estrategia para trabajar la expresión escrita en estudiantes de básica media. |
Authors: | Sepúlveda Torres, Astrid Catherine. |
Keywords: | Escritura. Netflix. Series. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Educación. |
Citation: | Sepúlveda Torres, A. C. (2020). Fragmentos de series en modo silencio como estrategia para trabajar la expresión escrita en estudiantes de básica media [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6466 |
Abstract: | One of the first forms of communication of the human being was writing; previously, communicating with a person who was elsewhere was only possible by means of letters, and the information was only written in the newspapers. With the evolution of technology, the way of writing was changing, to such an extent that today writing goes beyond the union of phonemes, now through the interaction of technologies, writing combines signs and images that replace words. This has caused that the habit of writing or producing structured texts is being lost, one of the challenges that new information and communication technologies impose on education is precisely the implementation of these in search of strengthening digital competences, which in turn allow the development of the competences and abilities of the mother tongue of each student. This research project proposes to use the Netflix series as a strategy to create creative writing in the eleventh students of the María Concepción Loperena Municipal School Educational Institution, motivating them through topics of their interest and carrying out in-depth development of writing |
Description: | Una de las primeras formas de comunicación del ser humano fue la escritura; anteriormente comunicarse con una persona que estaba en otro lugar solo era posible por medio de cartas y así mismo la información se encontraba únicamente escrita en los periódicos. Con la evolución de la tecnología la manera de escribir fue cambiando, a tal punto que hoy la escritura va más allá de la unión de los fonemas, ahora por medio de la interacción de las tecnologías la escritura combina signos e imágenes que reemplazan las palabras. Esto ha producido que el hábito de escribir o producir textos estructurados se esté perdiendo, uno de los desafíos que imponen a la educación las nuevas tecnologías de la información y las comunicaciones es precisamente la implementación de estas en busca de fortalecer competencias digitales que a su vez permitan el desarrollo de las competencias y habilidades de la lengua materna de cada estudiante. El presente proyecto de investigación plantea utilizar las series de Netflix como estrategia para crear en los estudiantes de undécimo de la Institución Educativa Colegio Municipal María Concepción Loperena la escritura creativa, motivándolos por medio de temas de su interés y llevar en ejecución el desarrollo a profundidad de la escritura. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6466 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Lengua Castellana y Comunicación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sepúlveda _2020_TG.pdf | Sepúlveda _2020_TG | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.