Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6263
Title: | Análisis de estrategias pedagógicas en tiempos de pandemia en el grado 3° de la sede Gabriela Mistral de la ciudad de Pamplona. |
Authors: | Meneses Avila, Angie Juliana. |
Keywords: | Covid-19. Estrategias pedagógicas. Recursos tecnológicos. Enseñanza. Aprendizaje. Educación virtual. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Educación. |
Citation: | Meneses Avila, A. J. (2021). Análisis de estrategias pedagógicas en tiempos de pandemia en el grado 3° de la sede Gabriela Mistral de la ciudad de Pamplona [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6263 |
Abstract: | This investigative work is based on analyzing the pedagogical strategies that the teacher implemented with the 3rd grade students during the covid-19 pandemic at the San José provincial educational institution Gabriela Mistral headquarters in the city of Pamplona. Its general objective is to analyze the strategies, pedagogical and technological resources used by the teachers of the Gabriela Mistral educational institution in the virtual education model carried out during the preventive confinement and closure of educational establishments due to covid-19. The specific objectives are: a) Describe the pedagogical resources used by teachers of grade 3 of the Gabriela Mistral institution, b) Identify the technological resources used by teachers in the face of confinement by covid-19 and c). Analyze the learning and teaching process transmitted teacher-student in the period of covid-19 at the Gabriela Mistral institution. A qualitative study will be carried out, taking into account the ethics research method. The techniques provided for the collection of information are the participant interview and observation, which will be carried out with parents, teachers and students, among the instruments we find: observation script and interview script. The phases of the research process are the problem, the theoretical framework and the methodological framework. Finally a prospective investigation. |
Description: | Este trabajo investigativo se basa en analizar las estrategias pedagógicas que el docente implemento con los estudiantes del grado 3° durante la pandemia covid-19 de la institución educativa san José provincial sede Gabriela Mistral de la ciudad de pamplona. Tiene como objetivo general, Analizar las estrategias, recursos pedagógicos y tecnológicos utilizados por los docentes de la institución educativa Gabriela Mistral en el modelo de educación virtual realizados durante el confinamiento preventivo y cierre de establecimientos educativos por la covid-19. Los objetivos específicos son: a) Describir los recursos pedagógicos utilizados por los docentes del grado 3° de la institución Gabriela Mistral, b) Identificar los recursos tecnológicos utilizados por los docentes ante el confinamiento por la covid-19 y c). Analizar el proceso de aprendizaje y enseñanza transmitida docente-alumno en el periodo de la covid-19 en la institución Gabriela Mistral. Se realizará un estudio cualitativo, teniendo en cuenta el método investigación etnográfica. Las técnicas previstas para la recolección de información, son la entrevista y observación participante las cuales serán realizadas a padres, docente y estudiantes, entre los instrumentos encontramos: guion de observación y guion de entrevista. las fases del proceso de investigación son: el problema, marco teórico referencial y el marco metodológico. Y por último una prospectiva de la investigación. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/6263 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Meneses_2021_TG.pdf | Meneses_2021_TG | 715 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.