Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/2047
Title: | Fortalecimiento de los procesos cognitivos básicos en los estudiantes de 4° del Colegio Provincial San José sede la Sallé. |
Authors: | Moreno Chacón, Mara Margarita, Coronado Palencia, Bienvenida. |
Keywords: | Niños. Percepción. Atención. Memoria. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Educación |
Citation: | Moreno Chacón, M. M.; Coronado Palencia, B. (2017). Fortalecimiento de los procesos cognitivos básicos en los estudiantes de 4° del Colegio Provincial San José sede la Salle [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/2047 |
Abstract: | This study presents pedagogical activities that strengthen the basic cognitive processes in the 4th grade students of the San Jose Provincial College La Salle. To this end, the state of perception, attention and memory of the 23 students was diagnosed, as well as the strengths and weaknesses they present in these basic cognitive processes. In order to collect data, they were previously adapted to perform activities for each basic cognitive process, establishing their reliability and validity. With the results it was verified that the basic cognitive processes is the predominant memory and the less stimulated are the perception and attention, arriving to conclude that if the classroom gives equal importance to the different processes will obtain better academic results and Will promote the maximum development of the individual's intellect. |
Description: | Este estudio presenta actividades pedagógicas para fortalecer los procesos cognitivos básicos en los estudiantes de 4° del Colegio Provincial San José sede La Salle. Para ello se diagnostico el estado de la percepción, atención y memoria de los 23 estudiantes, asimismo se identificaron las fortalezas y debilidades que presentaban en estos procesos cognitivos básicos. Para la recolección de los datos se adaptaron previamente actividades por cada proceso cognitivo básico, y así fortalecer estos procesos. Con los resultados se constató que los procesos cognitivos básicos el sobresaliente es la memoria y los menos estimulados son la percepción y atención, llegando a concluir que si desde el aula de clase se da igual importancia a los diferentes procesos se obtendrán mejores resultados académicos y se promoverá el desarrollo máximo de las intelecto del individuo. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/2047 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Pedagogía Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moreno _ Coronado _2017_TG.pdf | Moreno _ Coronado _2017_TG | 2,67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.