Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9374
Title: | Actividades lúdico recreativas para el desarrollo de las clases de la escuela de formación de fútbol de Cucutilla. |
Authors: | Espinel Moncada, Juan Carlos. |
Keywords: | El autor no proporciona la información sobre este ítem. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Ciencias de la Educación. |
Citation: | Espinel Moncada, J. C. (2022). Actividades lúdico recreativas para el desarrollo de las clases de la escuela de formación de fútbol de Cucutilla [Trabajo de Grado Especialización, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9374 |
Abstract: | The present investigation was carried out in order to propose a strategy to rescue recreational play activities in Cucutilla training schools, which is losing the basics of recreational games in children, improving their creativity in a place of recreation where they explore, participate, in such a way that they develop their self-esteem, providing creative resources that favor their socialization with their other classmates, in this way a qualitative research was planned in which the scientific method of observation will be taken into account to collect non-numerical data , that is, implementing interviews, surveys, the characteristics of qualitative analysis will be taken into account, Due to the relevance of the inductive part, the phenomenon is considered as a whole because it does not usually test theories. It is applied to the children of the Cucutilla training school, among the results it was possible to highlight the enthusiasm of the children in the recreational activities, carried out as a strategy to improve their capacities, where during the process of the monograph they will be expressed throughout of the document. Davila (2003): The game is a voluntary action or activity that takes place without material interest, carried out within certain fixed limits of time and space, according to a freely consented but completely imperative rule, provided with an end in itself and accompanied by a feeling of tension and happiness. |
Description: | La presente investigación se ejecutó con el fin de plantear una estrategia para rescatar las actividades lúdico recreativas en las escuelas de formación de Cucutilla la cual se está perdiendo lo elemental de los juegos recreativos en los niños, mejorando su creatividad en un lugar de esparcimiento donde ellos exploran, participan, de forma que desarrollan su autoestima, proporcionando recursos creativos que favorece su socialización con sus demás compañeros, de esta manera se plateo una investigación de tipo cualitativo en el cual se tendrá en cuenta el método científico de observación para recopilar datos no numéricos , es decir implementando entrevistas ,encuestas, se tendrá en cuenta las características del análisis cualitativo, Debido a lo relevante que es la parte inductiva, se considera al fenómeno como un todo porque no suele probar teorías. Esta aplicado a los niños de la escuela de formación de Cucutilla, entre los resultados se pudo destacar el entusiasmó de los niños en las actividades recreativas, realizadas como estrategia de mejora de sus capacidades, donde durante el proceso de la monografía serán expresados a lo largo del documento. Dávila (2003): El juego es una acción o actividad voluntaria que se desarrolla sin interés material, realizada dentro de ciertos límites fijos de tiempo y espacio, según una regla libremente consentida pero completamente imperiosa, provista de un fin en sí misma y acompañada de un sentimiento de tensión y alegría. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9374 |
Appears in Collections: | Especialización en Educación para la Recreación Comunitaria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Espinel_2022_TG.pdf | Espinel_2022_TG | 418,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.