Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5776
Title: | Sexualización infantil en niñas de estratos alto, medio y bajo. |
Authors: | García Eugenio, Hilda Vanessa. Bernal Rueda, Ana María, |
Keywords: | Sexualizacion infantil. Sexualidad. Conducta. Desarrollo humano. Autoestima. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Salud. |
Citation: | García Eugenio, H. V.; Bernal Rueda, A. M. (2018). Sexualización infantil en niñas de estratos alto, medio y bajo [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5776 |
Abstract: | This research project is carried out by the social need to know and prevent child sexualization in addition to promoting strategies to mitigate the behavior of hypersexualization in children and adolescents, these results were obtained through a qualitative study aimed at knowing the perception who have parents, mothers and teachers about this phenomenon, finding there, results that give rise to start the elaboration of Psychoeducation strategies aimed at the promotion and prevention of this phenomenon, because at present a wave of events and behaviors that frame and lead to Sexualization or Child Hypersexualization which becomes unknown to many parents, mothers and teachers. To understand this phenomenon in depth, the collection and organization of information was carried out, thus obtaining a theoretical-conceptual and ethical- legal framework on Sexualization or Hypersexualization, its main causes, consequences and mitigation strategies aimed at parents, mothers, teachers and caregivers give special emphasis to the sexual behaviors of their sons and daughters according to the stage of development in which they are, later an analysis of the acquired results, of the semi-structured interviews, the focal group and the participant observation, finding a high degree of immersion of the media on the behavior of children and adolescents in their usual contexts. |
Description: | Este proyecto investigativo se lleva a cabo por la necesidad social de conocer y prevenir la Sexualización infantil además de promover estrategias para mitigar la conducta de hipersexualizacion en niños, niñas y adolescentes, dichos resultados fueron obtenidos mediante un estudio de tipo cualitataivo orientado a conocer la percepción que tienen padres, madres y docentes acerca de este fenómeno, encontrando allí, resultados que dan pie para iniciar la elaboración estrategias de Psicoeducación encaminadas a la promoción y prevención de este fenomeno, debido a que en la actualidad se ha evidenciado una ola de sucesos y conductas que enmarcan y conllevan a la Sexualizacion o Hipersexualizacion infantil la cual llega a ser desconocida para muchos padres, madres y docentes. Para entender a profundidad dicho fenómeno se llevó a cabo la recopilación y organización de información, obteniendo así un marco teórico-conceptual y ético-legal sobre Sexualizacion o Hipersexualizacion , sus principales causas, consecuencias y estrategias de mitigación orientadas a que tanto padres, madres, docentes y cuidadores presten especial énfasis a las conductas sexuales de sus hijos e hijas de acuerdo a la etapa de desarrollo en la que se encuentran, posteriormente un análisis de los resultados adquiridos, de las entrevistas semiestructuradas, el grupo focal y la observacion participante, encontrando un alto grado de inmersión de los medios de comunicación sobre las conductas de niños, niñas y adolescentes en sus contextos habituales. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5776 |
Appears in Collections: | Psicología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
García_Bernal_2018_TG .pdf | García_Bernal_2018_TG | 1,86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.