Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5619
Title: | Influencia de las habilidades de procesamiento y pedagogía pediátrica en niños con discapacidad del municipio de Pamplona (edad 3-16 años). |
Authors: | Garces Ojeda, Rubert Fernando. |
Keywords: | El autor no proporciona la información sobre este ítem. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona- Facultad de Salud. |
Citation: | Garces Ojeda, R. F. (2021). Influencia de las habilidades de procesamiento y pedagogía pediátrica en niños con discapacidad del municipio de Pamplona (edad 3-16 años) [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5619 |
Abstract: | This research thesis focuses on the influence of processing skills and pediatric pedagogy in children with disabilities, a process that starts with rehabilitation and the different limitations that can be causes of the development of symptoms and negative manifestations towards mental well-being and / or development of skills in the infant, recognizing the problem foreseen from a public health axis. The objective of the research is to demonstrate the impact of processing and pedagogy skills in child patients, recognizing the general and particular needs of children during an instance of functional and comprehensive rehabilitation. A descriptive study of a quantitative correlation nature was carried out with a sample of 30 children with disabilities from the municipality of Pamplona, who participated in the application of the initial occupational profile of the child (SCOPE) and the Evaluation of motor and processing skills ( AMPS) in order to recognize the impact generated at the level of the various processing and motor skills and at the volitional and habitational component level, where it was possible to establish the correlation of the elements studied and their influence on the processing skills according to the process of rehabilitation that takes place |
Description: | La presente tesis de investigación se centra en la influencia de las habilidades de procesamiento y la pedagogía pediátrica en niños con discapacidad, proceso que parte de la rehabilitación y las diferentes limitaciones que pueden ser causales del desarrollo de síntomas y manifestaciones negativas hacia el bienestar mental y/o desarrollo de habilidades en el infante, reconociendo la problemática prevista desde un eje de la salud pública. El objetivo de la investigación es demostrar el impacto de las habilidades de procesamiento y pedagogía en pacientes infantiles, reconociendo las necesidades generales y particulares de los niños durante a la instancia de rehabilitación funcional e integral. Realizándose estudio descriptivo de naturaleza correlación de tipo cuantitativa con una muestra a 30 niños con discapacidad del municipio de Pamplona, los cuales participaron en la aplicación del perfil inicial ocupacional del niño (SCOPE) y la Evaluación de las habilidades motoras y de procesamiento (AMPS) a fin de reconocer el impacto generado a nivel de las diversas habilidades de procesamiento, motoras y a nivel del componente volitivo y habituacionales, en donde se logró establecer la correlación de los elementos estudiados y su influencia en las habilidades de procesamiento acorde al proceso de rehabilitación que se lleva acabo |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5619 |
Appears in Collections: | Terapia Ocupacional |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Garces_2021_TG.pdf | Garces_2021_TG | 3,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.