Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5034
Title: | Análisis de requisitos de admisión para estudiantes fronterizos. |
Authors: | Moreno Ricaute, Liz Jackie. |
Keywords: | Ministerio. Educación. Estudiante. Frontera. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Salud. |
Citation: | Moreno Ricaute, L.J. (2017). Análisis de requisitos de admisión para estudiantes fronterizos. [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5034 |
Abstract: | INTRODUCTION: Inquire the necessary requirements for students from another country who wish to study in a Colombian educational institution. Therefore, what are the admission requirements with which educational institutions are enrolling and leveling border students? METHODS: interview: semistructured theory based on qualitative methodology using techniques such as document analysis and participant observation in order to collect information by developing an exchange of ideas, ATLAS. Ti (software for qualitative data analysis, management and creation of models) facilitating the organization, management and interpretation of large amounts of textual data, RESULTS: in the open coding process of the interviews applied, compounds were assigned: In vivo codes, construct and code concept. ANALYSIS AND DISCUSSION: Secretaries of education must carry out an analysis of all the information to be able to plan a coverage that covers a short and medium term, and thus be able to determine what is the demand of the educational quotas. CONCLUSIONS: evidencing the current problem it is evident that a test is required for the leveling of new students evaluating their competences for the degree they aspire. |
Description: | INTRODUCCIÓN: Indagar los requisitos necesarios para los estudiantes de otro país que deseen estudiar en una institución educativa colombiana. Por lo tanto ¿Cuáles son los requisitos de admisión con las que las instituciones educativas están matriculando y nivelando a los estudiantes fronterizos? MÉTODOS: entrevista: semiestructurada con teoría fundamentada metodología cualitativa utilizando técnicas como análisis de documentos y observación del participante con el fin de recolectar información desarrollando un intercambio de ideas, ATLAS. Ti (software para análisis de datos cualitativos, gestión y creación de modelos) facilitando la organización, manejo e interpretación de grandes cantidades de datos textuales, RESULTADOS: en el proceso de codificación abierta de las entrevistas aplicadas, se asignaron compuestos: Códigos in vivo, constructo y código concepto. ANÁLISIS Y DISCUSIÓN: secretarias de educación deben realizar un análisis de toda la información para poder planear una cobertura que cubra un corto y mediano plazo, y así poder determinar cuál es la demanda de los cupos educativos. CONCLUSIONES: evidenciándose la problemática actualmente se evidencia que se requiere una prueba para la nivelación de estudiantes nuevos evaluando sus competencias para el grado que aspira. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/5034 |
Appears in Collections: | Fonoaudiología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moreno_2017_TG.pdf | Moreno_2017_TG | 260,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.