Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3649
Title: | Habilidades sociales y redes sociales en estudiantes del colegio INEM de Tunja |
Authors: | Hernández Pérez, Lida Beatriz. |
Keywords: | Uso de redes sociales. Habilidades sociales. Estudiantes. Instrumentos. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Salud. |
Citation: | Hernández Pérez, L. B. (2019). Habilidades sociales y redes sociales en estudiantes del colegio INEM de Tunja [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3649 |
Abstract: | The present research project is working on the topics of use of social networks and social skills in students, with the objective of Determining the relationship between the use of social networks through internet access and social skills in students of the INEM Carlos Arturo Torres School, in the city of Tunja, to raise awareness about the use of ICT in adolescents. For this purpose, a total population of 66 students was included, 37.9 of whom are male and 62.1 of whom are female. The research was carried out through a quantitative approach, carrying out the application of two valid and reliable instruments (the socialization and self-assessment battery BAS III and is a questionnaire of social skills). Finding that more than 50% make constant use of social media while approximately 60% present a high or medium degree of social anxiety/shyness so it shows a direct relationship between social media use and skills in the students evaluated. |
Description: | El presente proyecto de investigación se trabajan los temas de uso de redes sociales y habilidades sociales en estudiantes, con el objetivo de determinar la relación existente entre el uso de redes sociales mediante el acceso a internet y las habilidades sociales en estudiantes del colegio INEM Carlos Arturo Torres, de la ciudad de Tunja, para generar conciencia sobre el uso de las TIC en adolescentes. Para ello, se contó con una población total de 66 estudiantes, de los cuales 37,9 son de género masculino y el 62,1 de género femenino. La investigación se realizado a través de un enfoque de tipo cuantitativo, realizando la aplicación de dos instrumentos válidos y confiables (la batería de socialización y autoevaluación BAS III y el cuestionario uso de redes sociales). Encontrando que más del 50% hace uso constante de las redes sociales al tiempo que el 60% aproximadamente presenta un grado alto o medio de ansiedad social/timidez por lo que se demuestra una relación directa entre el uso de las redes sociales y las habilidades sociales en los estudiantes evaluados. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3649 |
Appears in Collections: | Psicología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hernández_2019_TG..pdf | Hernández_2019_TG. | 2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.