Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9141
Title: | Diseño arquitectónico de un colegio para la Institución Educativa Departamental Santa Teresa de Jesús en el municipio de El Banco Magdalena. |
Authors: | Moreno Crespo, Michely Julieth. |
Keywords: | Calidad. Educación. Infraestructura educativa. Aprendizaje. Entorno. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidad de Pamplona – Facultad de Ingenierías y Arquitectura. |
Citation: | Moreno Crespo, M. J. (2019). Diseño arquitectónico de un colegio para la Institución Educativa Departamental Santa Teresa de Jesús en el municipio de El Banco Magdalena [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9141 |
Abstract: | The purpose of this research was to analyze and diagnose the quality of education in the primary, basic and media areas in the municipality of El Banco Magdalena, in order to carry out a research proposal in the form of a professional project, with the intention of address concepts, trends, and theories for the development of the objectives that were raised in the research for the formulation of an architectural project for (IED) Santa Teresa de Jesus. Three chapters were applied in the research structure, in which the deficiencies of educational infrastructure in the municipality were analyzed and diagnosed; mainly, in (I.E.D) said above, and how these have impacted the learning in the educational environment for the different activities presented in the existing academic, cultural, sports and recreational scenarios, their functional and spatial relationships; with the objective of reaching a proposal aimed at an integrated and integrated socio-cultural educational environment. The design of the methodology is mixed the combination between the qualitative and the quantitative, because this manages to broaden the research process and respond to the questions outlined in the approach to the problem. |
Description: | El propósito de esta investigación fue analizar y diagnosticar la calidad en la educación en el área primaria, básica y media en el municipio de El Banco Magdalena, con el fin, de realizar una propuesta de investigación en modalidad de proyecto profesionalizante, con la intensión de abordar conceptos, tendencias, y teorías para la elaboración de los objetivos que se plantearon en la investigación para la formulación de un proyecto arquitectónico para (IED) Santa Teresa de Jesús. Se aplicó tres capítulos en la estructura investigativa, en el cual se analizaron y diagnosticaron las deficiencias de infraestructura educativa en el municipio; principalmente, en la (I.E.D) dicha anteriormente, y como éstas han impactado el aprendizaje en el entorno educativo para las diferentes actividades presentadas en los escenarios académicos, culturales, deportivos y recreativos existes, sus relaciones funcionales y espaciales; con el objetivo, de llegar a una propuesta dirigida hacia un entorno socio-cultural educativo integrado e integrante. El diseño de la metodología es mixto la combinación entre lo cualitativo y lo cuantitativo, pues este logra ampliar el proceso de investigación y respondes a las preguntas trazadas en el planteamiento del problema. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9141 |
Appears in Collections: | Arquitectura |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moreno_2019_TG.pdf | Moreno_2019_TG | 12,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.