Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8205
Title: | Educomunicación: Facebook como medio de educación en el aula. |
Authors: | Pérez Parra, Diana Gabriela. Galvis Ibarra, Jhon Arbenis. |
Keywords: | Instagram. Felicidad. Redes Sociales. Prácticas Sociales. Comunicación Digital. Lenguaje. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Artes y Humanidades. |
Citation: | Pérez Parra, D. G.; Galvis Ibarra, J. A. (2022). Educomunicación: Facebook como medio de educación en el aula [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8205 |
Abstract: | Social networks, especially Instagram, opened the possibility for human beings to connect worldwide with just one click and in an improved version according to resources, such as editing, filters, backgrounds, among others. Happiness, therefore, is the product that is sold the most through these, and for this reason, it is common to see many people doing any type of activity in order to show off, regardless of whether it is just appearance. The intention of this essay is to identify how Instagram influences the happiness of users by analyzing and reflecting on the social practices that are generated on this platform, affecting the behavior of people in order to obtain likes, comments and various messages. |
Description: | Las redes sociales en especial Instagram, abrieron la posibilidad de que los seres humanos se conecten mundialmente con tan solo un clic y en una versión mejorada según los recursos, como edición, filtros, fondos, entre otros. La felicidad, por lo tanto, es el producto que más se vende a través de estas, y por esta razón, es común ver a muchas personas realizando cualquier tipo de actividad con el fin de mostrar, sin importar que es tan solo apariencia. La intención de este ensayo es identificar cómo Instagram influye en la felicidad de los usuarios analizando y haciendo una reflexión desde las prácticas sociales que se generan en esta plataforma afectando el comportamiento de las personas con el fin de obtener me gusta, comentarios y diversos mensajes. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/8205 |
Appears in Collections: | Comunicación Social |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pérez_ Galvis_2022_TG.pdf | Pérez_ Galvis_2022_TG | 250,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.