Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7056
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pombo Vera, Lynda Stephany. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-15T03:11:53Z | - |
dc.date.available | 2021-03-14 | - |
dc.date.available | 2023-06-15T03:11:53Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Pombo Vera, L. S. (2020). Implementation of reading through short stories, a strategy for learning a foreign language in the ninth grade at the Águeda Gallardo Villamizar Technical School: an action research [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona.Pombo Vera, L. S. (2020). Implementation of reading through short stories, a strategy for learning a foreign language in the ninth grade at the Águeda Gallardo Villamizar Technical School: an action research [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. | es_CO |
dc.identifier.uri | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7056 | - |
dc.description | La autora no proporciona la información sobre este ítem. | es_CO |
dc.description.abstract | La autora no proporciona la información sobre este ítem. | es_CO |
dc.format.extent | 76 | es_CO |
dc.format.mimetype | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | en | es_CO |
dc.publisher | Universidad de Pamplona – Facultad de educación. | es_CO |
dc.subject | La autora no proporciona la información sobre este ítem. | es_CO |
dc.title | Implementation of reading through short stories, a strategy for learning a foreign language in the ninth grade at the Águeda Gallardo Villamizar Technical School: an action research. | es_CO |
dc.type | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | es_CO |
dc.date.accepted | 2020-12-14 | - |
dc.relation.references | Albiladi, Waheeb. (2018). Effective English Reading Strategies: English Language Learners' Perceptions. 7. 273-281. | es_CO |
dc.relation.references | Altablero (2005). Bilingüismo. Altablero (37). Recuperado el 27 de febrero de: http://www.mineducacion.gov.co/1621/propertyvalue-32266.html | es_CO |
dc.relation.references | Ameera Sultan, Jamal Nafi’, Ziad Qabaja and Suad Al-abed (2002) THE EFFECT OF USING SHORT STORIES ON THE DEVELOPMENT OF 5TH GRADERS’ READING COMPREHENSION SKILLS IN HEBRON DISTRICT. | es_CO |
dc.relation.references | Bojovic, Milevica. (2010). Reading Skills and Reading Comprehension in English for Specific Purposes. | es_CO |
dc.relation.references | Cagri Tugrul Mart (2012) Encouraging Young Learners to Learn English through Stories. | es_CO |
dc.relation.references | Ceylan, Nuray. (2016). Using Short Stories in Reading Skills Class. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 232. 311-315. 10.1016/j.sbspro.2016.10.027. | es_CO |
dc.relation.references | Ceylan, Nuray. (2016). Using Short Stories in Reading Skills Class. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 232. 311-315. 10.1016/j.sbspro.2016.10.027. | es_CO |
dc.relation.references | Chandrika. V (2013) A Study On Reading Skill In English Of Engineering Students Of Coimbatore District | es_CO |
dc.relation.references | Charles A. Perfetti (2001), Reading skill. | es_CO |
dc.relation.references | Choudhary (2016), A literature approach to teaching english language in a multi-cultural class-room. | es_CO |
dc.relation.references | Collie & Slater (1987), Literature in Language Classroom: A resource book of ideas and activities. | es_CO |
dc.relation.references | Creswell, J. W. (2012). Educational research, planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research, 4th edition. Pearson. | es_CO |
dc.relation.references | Cruz M, Loyo G, & Mendez E, (2011). Políticas lingüísticas nacionales e internacionales sobre la enseñanza del inglés en escuelas primarias. Revista Pueblos y Fronteras Digital, vol. 6, núm. 12, diciembre-mayo, 2011, pp. 167-197 Universidad Nacional Autónoma de México Distrito Federal, México. Recuperado el 29 de Febrero de 2106 de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=90621701007 | es_CO |
dc.relation.references | Damanik, Isa Soraya and Dakhi, Saniago (2018) Students’ Motivation in Reading English Text: A Qualitative Study in EFL Context. | es_CO |
dc.relation.references | Diana-Petruţa MAHU (2012) WHY IS LEARNING ENGLISH SO BENEFICIAL NOWADAYS? | es_CO |
dc.relation.references | Domingo, Angels. Niveles de reflexividad sobre la práctica docente. Niveles, Activadores y Pautas | es_CO |
dc.relation.references | Ebutt and Elliot (1986) La investigación-acción en educación. Ediciones Morata. | es_CO |
dc.relation.references | Erkaya (2005), Benefits of using short stories in the EFL context. | es_CO |
dc.relation.references | Fielding, Linda G. and Pearson David (1994) Synthesis of research/ Reading Comprehension: What Works. Volume 51. Number 5. | es_CO |
dc.relation.references | Frandiño Y, Bermudez J, & Vasquez V, (2012). Retos del Programa Nacional de Bilingüismo. Colombia Bilingüe. Educación y Educadores, Vol. 15, N°3 (2012). Recuperado el 29 de Febrero de 2016 de http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/rt/printerFriendly/2172/2951 | es_CO |
dc.relation.references | Horwitz (2008); Krashen (2007); Nation (2008); Singhal (2001), Effective English Reading Strategies: English Language Learners’ Perceptions | es_CO |
dc.relation.references | Jiménez, Juan E.; O'Shanahan Juan, Isabel (2010). APRENDER A LEER Y ESCRIBIR EN INGLÉS COMO SEGUNDA LENGUA: UN ESTUDIO DE REVISIÓN EN CANADÁ Y EE. UU. Revista Iberoamericana de Educación, Núm. 52, enero-abril, 2010, pp. 179-202 Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura España. | es_CO |
dc.relation.references | Küçükoğlu, Hülya. (2013). Improving Reading Skills Through Effective Reading Strategies. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 70. 709–714. 10.1016/j.sbspro.2013.01.113. | es_CO |
dc.relation.references | Lazar (1993), Literature and language teaching. | es_CO |
dc.relation.references | Lima M, (2006), La enseñanza de lenguas extranjeras en el CELE de la UNAM Reencuentro, núm. 47, diciembre, 2006, pp. 9-16 Universidad Autónoma Metropolitana Unidad Xochimilco Distrito Federal, México, Recuperado el 29 de febrero de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=34004702 | es_CO |
dc.relation.references | Linda G. Fielding and P. David Pearson, (1994) Reading comprehension: What works | es_CO |
dc.relation.references | Mayer & Quelle (1991), La entrevista cualitativa como técnica para la investigación. | es_CO |
dc.relation.references | McNamara, Danielle S. (2006) Reading Comprehension Strategies. Theories, interventions and technologies. | es_CO |
dc.relation.references | Medina, Jarauta, Imbernon. (2010) La enseñanza reflexiva en la Educación Superior. Editorial Octaedro. | es_CO |
dc.relation.references | Ministerio de Educación Nacional (2006). Serie Guías 22. Estándares básicos de competencias en lenguas extranjeras: inglés. Formar en lenguas extranjeras: el reto! Lo que necesitamos saber y saber hacer. | es_CO |
dc.relation.references | Ministerio de Educación Nacional (MEN). (2011) Programa Nacional de Bilingüismo Teaching Speaking: Activities to Promote Speaking in a Second Language. | es_CO |
dc.relation.references | Multidisciplinaria del Consejo de Investigación de la Universidad de Oriente, vol.23, num.1, enero-junio, 2011, pp69-76. Universidad de Oriente Cumana, Venezuela. Recuperado el 28 de febrero de 2016 de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=427739445011. | es_CO |
dc.relation.references | Muzás, María Dolores; Blanchard Giménez, Mercedes. Propuestas metodológicas para profesores reflexivos. Narcea, S.A. de Ediciones. | es_CO |
dc.relation.references | Pardede’s (2011), Using short stories to teach language skills. | es_CO |
dc.relation.references | Perfetti Charles A. (2001) Reading Skills. | es_CO |
dc.relation.references | Qabaja, Ziad. (2018). THE EFFECT OF USING SHORT STORIES ON THE DEVELOPMENT OF 5TH GRADERS’ READING COMPREHENSION SKILLS IN HEBRON DISTRICT. 5. | es_CO |
dc.relation.references | Rajathurai Nishanthi. (2018). the importance of learning English in today world. International Journal of Trend in Scientific Research and Development (IJTSRD), 3(1). | es_CO |
dc.relation.references | Ramsaran (1983), Poetry in the language classroom. | es_CO |
dc.relation.references | Ramsaran (1983); Collie & Slater (1987) Using short stories in Reading Skill class. | es_CO |
dc.relation.references | Sacristán, Gimeno J. (1998). El curriculum. Una reflexión sobre la practica. Madrid. Editorial Morata. | es_CO |
dc.relation.references | Saka (2014) and Vural (2013), Use of literature to enhance motivation in ETL classes. | es_CO |
dc.relation.references | Sampieri, Fernandes-Collado and Lucio (2006), Metodología de la investigación. | es_CO |
dc.relation.references | Sánchez, Clara; Obando, Gabriel in (2008) Is Colombia Ready for “Bilingualism”? | es_CO |
dc.relation.references | Şen Bartan, Özgür. (2017). The Effects of Reading Short Stories in Improving Foreign Language Writing Skills. THE READING MATRIX. 17. | es_CO |
dc.relation.references | Sparks-Langer and Colton (1991), The foreign language educator in society: Toward a critical pedagogy. | es_CO |
dc.relation.references | University of Melbourne (2010) Helpsheet READING SKILLS. | es_CO |
dc.relation.references | Valdes (1986, p. 137) Teaching culture in literature in the ESL/EFL classroom. | es_CO |
dc.relation.references | Van Manen, M. (1977) Linking ways of knowing with ways of being practical. Curriculum Inquiry, vol.6, n.3. | es_CO |
dc.relation.references | Vural (2013); Saka (2014); Pardede, (2011), Use of Literature to enhance motivation in ETL classes. | es_CO |
dc.relation.references | Yesser A & Chacon C, (2011), El enfoque lúdico como estrategia metodológica para promover el Aprendizaje de Ingles en niños de Educación Primaria. SABER. Revista | es_CO |
dc.relation.references | Zapata, Martha (2012) Recursos educativos digitales: conceptos básicos. | es_CO |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | es_CO |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | es_CO |
Aparece en las colecciones: | Licenciatura Lenguas Extranjeras |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Pombo _2020_TG.pdf | Pombo _2020_TG | 1,05 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.