Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4861
Title: | Sistema de actividades de ejecución individual para la formación metrológica en Ingeniería Eléctrica y afines. |
Authors: | Arias Dueñez, Carlos Andrés. |
Keywords: | B_learning. Investigación- acción. Entorno cuántico. Moodle. Google sites. Implementación. Diseño. Sistema. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona- Facultad de Ingenierías y Arquitectura. |
Citation: | Arias Dueñez, C. A. (2021). Sistema de actividades de ejecución individual para la formación metrológica en Ingeniería Eléctrica y afines [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4861 |
Abstract: | This report describes the process followed to design a system of activities about individual performance during the metrological training taught to students from electrical engineering at Pamplona university, in this regard, there was a thorough analysis of the content, structure, theoretical framework, interface, pedagogical component, the system for assessment, multimedia resources, and all the other components of the system regarding metrological training. The content of the metrological system and the search for academic information about metrology were used as materials for the creation of this new system, next the design was developed according to the methodology established by (khan, 2010), as a result, the implementation of the system took place under the B learning system in two different quantum environments, one version was in Moodle platform and the other in Google sites. |
Description: | EL objetivo de este informe es presentar el proceso para el diseño de un sistema de actividades de ejecución individual para la enseñanza en metrología, dirigido a los estudiantes de ingeniería eléctrica y afines de la universidad de pamplona, para ello se hizo un análisis amplio del contenido, la estructura, el marco teórico, la interfaz, el componente pedagógico, el sistema de evaluación, de los recursos multimedia, y demás componentes del sistema actual en formación metrológica MeI. El contenido del sistema MeI y la búsqueda extensiva de información académica sobre metrología sirvió como insumo para la constitución de este nuevo sistema, seguidamente se elaboró el diseño siguiendo la metodología aportada por (Khan, 2010), como resultado se implementó el sistema bajo la modalidad B_Learning en dos entornos cuánticos diferentes, una versión en la plataforma Moodle y otra en un Sites de Google. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/4861 |
Appears in Collections: | Ingeniería Eléctrica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arias_2021_TG.pdf | Arias_2021_TG | 1,65 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.