Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3757
Title: | Análisis morfológico de la Técnica Slap en la obra Boomerang de Viktor Lörincz para bajo eléctrico. |
Authors: | Romero Martínez, Geison Daniel. |
Keywords: | Bajo eléctrico, Slap. Interpretación. Técnica. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Artes y Humanidades. |
Citation: | Romero Martínez, G. D. (2021). Análisis morfológico de la Técnica Slap en la obra Boomerang de Viktor Lörincz para bajo eléctrico [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3757 |
Abstract: | The interpretation of the musical work "Boomerang" by the bassist and composer Viktor Lörincz is a theme for solo electric bass with exclusive accompaniment of the drums, where the skill and virtuosity of the interpreter is reflected as he advances, as he applies two different techniques; Tapping and Slap; the latter requires skill and sonority, which is subject to the style of the bassist, since it is not only limited to the traditional execution of the main strokes of the technique, but also explores and implements more technical variants, such as "triples" and the double thumb attack. The purpose of this document is to carry out a morphological analysis of the Slap technique in the work Boomerang, which allows to determine the difficulties of interpretation of said technique and its possible solutions. Consistent with this purpose, clear guidelines are proposed that contribute to the understanding, internalization and mastery of the interpretive technique in question, proposing study exercises on the instrument, which, accompanied by a conscious, constant and rigorous study by the interpreter, result in the mastery and correct interpretation of the slap technique in the work Boomerang. |
Description: | La interpretación de la obra musical “Boomerang” del bajista y compositor Viktor Lörincz es un tema para bajo eléctrico solista con acompañamiento exclusivo de la batería, donde se refleja la habilidad y el virtuosismo del intérprete a medida que avanza, pues aplica dos diferentes técnicas; el Tapping y el Slap; esta última requiere habilidad y sonoridad, lo cual está sujeto al estilo del bajista, ya que no solo se limita a la ejecución tradicional de los golpes principales de la técnica, sino que explora e implementa más variantes técnicas, como son los “triples” y el ataque con doble pulgar. El propósito del presente documento es realizar un análisis morfológico de la técnica Slap en la obra Boomerang, que permita determinar las dificultades de interpretación de dicha técnica y sus posibles soluciones. En coherencia a dicho propósito, se plantean directrices claras que contribuyan al entendimiento, interiorización y dominio de la técnica interpretativa en mención, planteando ejercicios de estudio en el instrumento, que acompañados de un estudio consciente, constante y riguroso por parte del interprete deriven en el dominio y correcta interpretación de la técnica slap en la obra Boomerang. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3757 |
Appears in Collections: | Música |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Romero_2021_TG.pdf | Romero_2021_TG | 1,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.