• Repositorio Institucional Universidad de Pamplona
  • Trabajos de pregrado y especialización
  • Facultad de Artes y Humanidades
  • Artes Visuales
  • Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3232
    Title: Habitar la herida, una estética de lo oculto de la vulnerabilidad.
    Authors: Rojas Cepeda, Duvan Yecid.
    Keywords: Vulnerabilidad.
    Conflicto.
    Herida.
    Lenguaje.
    Muerte.
    Duelo.
    Issue Date: 2022
    Publisher: Universidad de Pamplona - Facultad de Artes y Humanidades.
    Citation: Rojas Cepeda, D. Y. (2021). Habitar la herida, una estética de lo oculto de la vulnerabilidad [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3232
    Abstract: The vulnerability in the creative event has always been the subject of representation in its different manifestations, in this project some of them are addressed, from which eight main subprojects are derived in which the artist addresses some topics of human vulnerability, both individual in his autonomous artistic work, and community with the development of an investigative and sensitive work, of the aftermath of the armed conflict in a small community of the village of La Cumbre, in the municipality of El Castillo - Meta. Among the artistic practices developed and included in this document are: painting, drawing, engraving, writing and photography techniques, which take as main reference some intangible wounds of individuals and communities, many of which are hidden to the naked eye in front of the whole social body. As a result of this project, different series of paintings in a variety of media, photographs, poetic writings and stories were obtained, which form a universe around the particular look of the artist’s affections in front of his own vulnerability and the vulnerabilities of others.
    Description: La vulnerabilidad en el acontecimiento creativo desde siempre ha sido tema de representación en sus diferentes manifestaciones, en este proyecto se abordan algunas de ellas, del cual se desprenden ocho subproyectos principales en los cuales el artista aborda algunos tópicos de la vulnerabilidad humana, tanto individual en su quehacer artístico autónomo, como comunitario con el desarrollo de un trabajo investigativo y sensible, de las secuelas del conflicto armado de una pequeña comunidad de la vereda de La Cumbre, del municipio del Castillo - Meta. Entre las prácticas artísticas que se desarrollan y se encuentran consignadas en este documento están: técnicas de pintura, dibujo, grabado, escritura y fotografía, las cuales toman como referente principal algunas heridas intangibles de los individuos y las comunidades, muchas ocultas a simple vista frente a todo el cuerpo social. Como resultado de este proyecto se obtuvo distintas series de pinturas en diversidad de soportes, fotografías, escritos poéticos y relatos, que conforman un universo en torno a la mirada particular de los afectos del artista frente a su propia vulnerabilidad y las vulnerabilidades de otros.
    URI: http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3232
    Appears in Collections:Artes Visuales

    Files in This Item:
    File Description SizeFormat 
    Rojas_2021_TG.pdfRojas_2021_TG7,2 MBAdobe PDFView/Open


    Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.