Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9317
Title: | Diseño de guía de evaluación audiológica para detección y diagnósticos ocupacionales. |
Authors: | Gutiérrez Cadena, Shirley Julieth. |
Keywords: | Evaluación. Audición. Audiometría. Hipoacusia. Ruido ocupacional. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Pamplona - Facultad de Salud. |
Citation: | Gutiérrez Cadena, S. J. (2022). Diseño de guía de evaluación audiológica para detección y diagnósticos ocupacionales [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9317 |
Abstract: | INTRODUCTION: Occupational audiological evaluation plays an important role, since it allows us to determine the degree of hearing loss and the location of the problem. OBJECTIVE: Design a guide for occupational audiological evaluation based on Colombian regulations in order to provide guidance to occupational evaluation and diagnosis processes. METHODS: Significant experience that was carried out through a systematic review of qualitative approach through of the PRISMA methodology. RESULTS: The selection of articles with the necessary information on occupational audiological evaluation for the design of the guide was carried out, taking into account the inclusion criteria, finding a greater number of important articles for the investigation in the databases of Redalyc and Google School. CONCLUSIONS: Thanks to the analysis I was able to understand the various qualitative diagnoses that I can give in the occupational part and understand the occupational epidemiological risk that can occur. |
Description: | INTRODUCCIÓN: La evaluación audiológica ocupacional juega un papel importante, ya que nos permiten determinar el grado de pérdida auditiva y la localización del problema. OBJETIVO: Diseñar una guía para la evaluación audiológica ocupacional basada en la normativa colombiana con el fin de dar orientación a los procesos de evaluación y diagnostico ocupacional.MÉTODOS: Experiencia significativa que se llevó a cabo por medio de una revisión sistemática de enfoque cualitativo por medio de la metodología PRISMA.RESULTADOS: Se realizó la selección de artículos con la información necesaria sobre evaluación audiológica ocupacional para el diseño de guía, teniendo en cuenta los criterios de inclusión, encontrándose mayor número de artículos importantes para la investigación en las bases de datos de Redalyc y Google Escolar. CONCLUSIONES: Gracias al análisis pude comprender los diversos diagnósticos cualitativos que puedo dar en la parte ocupacional y entender el riesgo epidemiológico ocupacional que se puede presentar. |
URI: | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/9317 |
Appears in Collections: | Fonoaudiología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gutiérrez_2022_TG.pdf | Gutiérrez_2022_TG | 492,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.