• Repositorio Institucional Universidad de Pamplona
  • Trabajos de pregrado y especialización
  • Facultad de Ciencias de la Educación
  • Licenciatura Lenguas Extranjeras
  • Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7100
    Full metadata record
    DC FieldValueLanguage
    dc.contributor.authorJaimes Jaimes, Ysmay Elisa.-
    dc.date.accessioned2023-06-16T22:36:02Z-
    dc.date.available2020-09-11-
    dc.date.available2023-06-16T22:36:02Z-
    dc.date.issued2020-
    dc.identifier.citationJaimes Jaimes, Y.E. (2020). Enhancing English Oral production by Authentic Tasks in Ninth Graders Students at La Presentación High School: An action-research [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7100es_CO
    dc.identifier.urihttp://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/7100-
    dc.descriptionLa autora no proporciona la información sobre este ítem.es_CO
    dc.description.abstractLa autora no proporciona la información sobre este ítem.es_CO
    dc.format.extent134es_CO
    dc.format.mimetypeapplication/pdfes_CO
    dc.publisherUniversidad de Pamplona – Facultad de educación.es_CO
    dc.subjectLa autora no proporciona la información sobre este ítem.es_CO
    dc.titleEnhancing English Oral production by Authentic Tasks in Ninth Graders Students at La Presentación High School: An action-research.es_CO
    dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fes_CO
    dc.date.accepted2020-06-11-
    dc.relation.referencesAltablero (2005). Bilingüismo. Altablero (37). Recuperado el 27 de febrero de: http://www.mineducacion.gov.co/1621/propertyvalue-32266.htmles_CO
    dc.relation.referencesBrooks, G., & Wilson, J. (2014). Using oral presentations to improve students’ English language skills. Kwansei Gakuin University Humanities Review, 19(1), 199-212.es_CO
    dc.relation.referencesBygate, M. (1987). Speaking: A scheme for teacher education. Oxford, UK: Oxford University Press.es_CO
    dc.relation.referencesCanale, M. (1983). From communicative competence to communicative language pedagogy. In Richards, J. C., & Schmidt, R. W. (Eds.), Language and Communication, 2-27. London: Longman.es_CO
    dc.relation.referencesCanale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics,1, 1-47.es_CO
    dc.relation.referencesCouncil of Europe. Council for Cultural Co-operation. Education Committee. Modern Languages Division. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.es_CO
    dc.relation.referencesCorrea, E. et al. Concept de réflexion: un regard critique. Retrieved from http://numerica.uqam.ca/sites/default/files/livres/1002160ar.pdfes_CO
    dc.relation.referencesCruz M, Loyo G, & Mendez E, (2011). Políticas lingüísticas nacionales e internacionales sobre la enseñanza del inglés en escuelas primarias. Revista Pueblos y Fronteras Digital, vol. 6, núm. 12, diciembre-mayo, 2011, pp. 167-197 Universidad Nacional Autónoma de México Distrito Federal, México. Recuperado el 29 de Febrero de 2106 de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=90621701007es_CO
    dc.relation.referencesDíaz Larenas, C. (2011). Exploring knowledge of English speaking strategies in 8th and 12th graders. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development, 13(2), 85-98.es_CO
    dc.relation.referencesDomingo, A. Niveles de reflexividad sobre la práctica docente. Niveles, Activadores y Pautases_CO
    dc.relation.referencesElliot, J. La investigación-acción en educación. Ediciones Morata.es_CO
    dc.relation.referencesElliot, J. (1991). Action research for educational change. McGraw-Hill Education (UK).es_CO
    dc.relation.referencesFrandiño Y, Bermudez J, & Vasquez V, (2012). Retos del Programa Nacional de Bilingüismo. Colombia Bilingüe. Educación y Educadores, Vol. 15, N°3 (2012). Recuperado el 29 de Febrero de 2016 de http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/rt/printerFriendly/2172/2951es_CO
    dc.relation.referencesGuariento, W., & Morley, J. (2001). Text and task authenticity in the EFL classroom. ELT Journal, 55(4), 347-353. https://doi.org/10.1093/elt/55.4.347.es_CO
    dc.relation.referencesGuerrero, G. R. (2004). Task complexity and L2 narrative oral production. Barcelona: Universidad de Barcelona.es_CO
    dc.relation.referencesHatch, J.A. (2002). Doing Qualitative Research in Education Settings. Albany: State University of New York Press.es_CO
    dc.relation.referencesHatch, E., & Brown. S. (1995). Vocabulary, Semantics, and Language Education. New York: Cambridge University Press.es_CO
    dc.relation.referencesHedge, T. (2002). Teaching and learning in the language classroom. Oxford, UK: Oxford University Press.es_CO
    dc.relation.referencesLima M, (2006), La enseñanza de lenguas extranjeras en el CELE de la UNAM Reencuentro, núm. 47, diciembre, 2006, pp. 9-16 Universidad Autónoma Metropolitana Unidad Xochimilco Distrito Federal, México, Recuperado el 29 de febrero de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=34004702es_CO
    dc.relation.referencesMason, J. (2017). Qualitative researching. Sage.es_CO
    dc.relation.referencesMedina, Jarauta & Imbernon. (2010) La enseñanza reflexiva en la Educación Superior. Editorial Octaedro.es_CO
    dc.relation.referencesMena, M. El enfoque crítico reflexivo en educación: Experiencias en el aula (abril, 2000). Retrieved from http://www.micentroeducativo.pe/docente/fileproject/file_docentes/150bi_aa69ca.pdfes_CO
    dc.relation.referencesMinisterio de Educación Nacional (2006). Serie Guías 22. Estándares básicos de competencias en lenguas extranjeras: inglés. Formar en lenguas extranjeras: el reto! Lo que necesitamos saber y saber hacer.es_CO
    dc.relation.referencesMuzás et al. Propuestas metodológicas para profesores reflexivos. Narcea, S.A. de Ediciones.es_CO
    dc.relation.referencesHumanez, L. E. G., & Rios, N. R. A. (2009). Enhancing oral interaction in English as a foreign language through task-based learning activities. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 2(2).es_CO
    dc.relation.referencesPeña, M. & Onatra, A. (2009). Promoting Oral Production through the Task-Based Learning Approach: A Study in a Public Secondary School in Colombia. Profile Issues in Teachers` Professional Development, 11(2), 11-26. Retrieved May 07, 2020, from http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1657-07902009000200002&lng=en&tlng=en.es_CO
    dc.relation.referencesPirot, L., De Cock, G., David, J., (2002). Une expérience de tutorat académique à l'UCL: Des outils variés pour susciter une réflexion sur la pratique. Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation, UCL. Repéré le juillet, 23, 2014 à http://www.psp.ucl.ac.be/stages/infosstagesETUDetPSP/expetutoratacad.html#conclusiones_CO
    dc.relation.referencesPrieto Castillo, C. Y. (2007). Improving eleventh graders’ oral production in English class through cooperative learning strategies. Profile Issues in TeachersProfessional Development, (8), 75-90.es_CO
    dc.relation.referencesProject-Based Learning. Profile Issues in Teachers` Professional Development, 19(2), 57-71. https://dx.doi.org/10.15446/profile.v19n2.59889es_CO
    dc.relation.referencesRamírez Ortiz, S. M., & Artunduaga Cuéllar, M. T. (2018). Authentic tasks to foster oral production among English as a foreign language learners. How, 25(1), 51-68.es_CO
    dc.relation.referencesSavignon, S. J. (1972). Communicative Competence: An Experiment in ForeignLanguage Teaching. Philadelphia: The Centre for Curriculum Development, Inc.es_CO
    dc.relation.referencesSacristán & Gimeno J. (1998). El curriculum. Una reflexión sobre la práctica. Madrid. Editorial Morata.es_CO
    dc.relation.referencesSparks-Langer, G & Colton A. Synthesis of research on teachers’ reflective thinking. Retrieved from http://www.ascd.com/ASCD/pdf/journals/ed_lead/el_199103_sparks-langer.pdfes_CO
    dc.relation.referencesThornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow, England: Pearson Education.es_CO
    dc.relation.referencesVaca Torres, Ady Marcela, & Gómez Rodríguez, Luis Fernando. (2017). Increasing EFL Learners’ Oral Production at a Public School Throughes_CO
    dc.relation.referencesVan Manen, M. (1977) Linking ways of knowing with ways of being practical. Curriculum Inquiry, vol.6, n.3.es_CO
    dc.relation.referencesVega, V., & Terada, Y. Research Supports Global Curriculum.es_CO
    dc.relation.referencesWengraf, T. (2001). Qualitative Research Interviewing: Biographic Narratives and Semi-structured Methods. London, Paris: SAGE.es_CO
    dc.relation.referencesWillis,J.1996.A Framework for Task-based Learning.London:Longman.Willis,J.1996.A Framework for Task-based Learning.London:Longman.es_CO
    dc.relation.referencesYesser A & Chacon C, (2011), El enfoque lúdico como estrategia metodológica para promover el Aprendizaje de Ingles en niños de Educación Primaria. SABER. Revista Multidisciplinaria del Consejo de Investigación de la Universidad de Oriente, vol.23, num.1, enero-junio, 2011, pp69-76. Universidad de Oriente Cumana, Venezuela. recuperado el 28 de febrero de 2016 de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=427739445011.es_CO
    dc.relation.referencesZeichner, M. El maestro como profesional reflexivo. Retrieved from http://www.practicareflexiva.pro/wp-content/uploads/2012/04/Org-El-maestro-como-profesional-reflexivo-de-Kenneth-M.-Zeichner..pdfes_CO
    dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2es_CO
    dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1es_CO
    Appears in Collections:Licenciatura Lenguas Extranjeras

    Files in This Item:
    File Description SizeFormat 
    Jaimes _2020_TG.pdfJaimes _2020_TG3,36 MBAdobe PDFView/Open


    Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.