Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3832
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Barajas Flores, Tatiana. | - |
dc.contributor.author | Villamizar Rivera, Gylbert. | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T20:22:53Z | - |
dc.date.available | 2021-09-24 | - |
dc.date.available | 2022-10-27T20:22:53Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Villamizar Rivera, G.; Barajas Flores, T. (2021). Marketing cultural: En la industria de la música clásica en Colombia. [Trabajo de Grado Pregrado, Universidad de Pamplona]. Repositorio Hulago Universidad de Pamplona. http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3832 | es_CO |
dc.identifier.uri | http://repositoriodspace.unipamplona.edu.co/jspui/handle/20.500.12744/3832 | - |
dc.description | Los autores no proporcionan la información sobre este ítem. | es_CO |
dc.description.abstract | For decades it has been understood from the point of view of discourse and praxis that classical music must be heard and understood by a cultured community, representing a minority and elitist group. Thanks to social networks and the creation of cultural marketing strategies, the classical music industries in Colombia can fracture this existing gap, making adequate use of the vast world of classical music, get rid of the concept of only generating publicity for concerts and start to tell from the inside out how and who is part of the processes, in addition to creating strategies that allow the formation of audiences and attract new audiences. | es_CO |
dc.format.extent | 26 | es_CO |
dc.format.mimetype | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | es | es_CO |
dc.publisher | Universidad de Pamplona - Facultad de Artes y Humanidades. | es_CO |
dc.subject | Música clásica. | es_CO |
dc.subject | Marketing cultural. | es_CO |
dc.subject | Industrias culturales. | es_CO |
dc.title | Marketing cultural: En la industria de la música clásica en Colombia. | es_CO |
dc.type | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | es_CO |
dc.date.accepted | 2021-06-24 | - |
dc.relation.references | DANE (2018) Saber para decidir, Boletín Nacional. Disponible en https://www.dane.gov.co/files/investigaciones/boletines/sinidel/boletin-sinidel- 2018.pdf | es_CO |
dc.relation.references | Díaz,E.A.(2017).Estudiodelosperfilesdelconsumidordelaorquestafilarmónicade Bogotá.(tesisde).UniversidaddelosAndes,Bogotá,Colombia.Recuperadode: https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstream/handle/1992/39222/u806796.pdf?sequ ence=1 | es_CO |
dc.relation.references | Domínguez,J.M.(2017).Elretornodelosdiscosdevinilo.Extoikos,ISSN-e2173-2035, Nº.19,págs. 53-54. Recuperado de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6108226 | es_CO |
dc.relation.references | Egas,R.T.,Bogas,O.J.&Martínez,V.A.(2019).Generacióndeemocionesenlaintención decompra.RevistadeCienciasSociales(Ve),vol.XXV,núm.3,pp.218-229. Recuperado de: https://www.redalyc.org/jatsRepo/280/28060161018/html/index.html | es_CO |
dc.relation.references | Fundación Beethoven (2017) Disponible en https://www.fundacionbeethoven.org/2017/11/07/hola-mundo-2/ | es_CO |
dc.relation.references | González P. T. (2015) ¿Dónde está mi público?Disponible en http://granpausa.com/2015/08/20/donde-esta-mi-publico/ | es_CO |
dc.relation.references | HamelF.yHurlimannM.(1981)EnciclopediadelaMúsica,9ªed.,vol.1,España, Grijalbo. | es_CO |
dc.relation.references | LagunaT.MaríaP.(2010).Recorridossonoros:músicaclásicaenBogotá.Universidad Javeriana. Disponible en https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/5425/tesis425.pdf?seque nce=1&isAllowed=y | es_CO |
dc.relation.references | Martín-Barbero,J.(2001),Delosmediosalasmediaciones:comunicación,culturay hegemonía,México,GustavoGüilli. | es_CO |
dc.relation.references | Martín-Barbero,J.(coord.)etal.,(1992),Lasindustriasculturales,enComunicación, identidadeintegraciónlatinoamericana,México,1ªed.,BeatrizSolísLereeyLuis NúñezGornés | es_CO |
dc.relation.references | MegíasQuirós,Ignacio&RodríguezSanJulián,Elena(2003).MinisteriodeDerechos SocialesyAgenda2030.EdiciónInjuve-FAD.disponibleen http://www.injuve.es/observatorio/ocio-y-tiempo-libre/jovenes-entre-sonidos- habitos-gustos-y-referentes-musicales-fad | es_CO |
dc.relation.references | Mena,E.,G.(2017).Estrategiaspublicitariasenescenariosculturales.Universidadcatólica dehttps://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6211708 | es_CO |
dc.relation.references | Mendoza M. Iván(2020)https://www.utel.edu.mx/blog/10-consejos-para/que-es-el- marketing-cultural/ | es_CO |
dc.relation.references | MontoyaP.(2018)EditorialPenguinRandomHouse.EscueladeMúsica | es_CO |
dc.relation.references | Moreno,G.D.(2017).Significados,usosyfuncionesdelamúsicaclásicaenGuadalajara, 1947-1960.Unanálisisapartirdelahistoriasocialdelamúsica.Intersticios Sociales, (14),283315.[fechadeConsulta9demayode2021].ISSN: Disponibleen:https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=421752505010 | es_CO |
dc.relation.references | Muñoz,A.(2018).Estrategiadepromoción,difusiónyventadigitaldeldiscounoentre tantosopiosdelcolectivomusicalcoroncorolanuevarosca.(proyectocurricularde artesmusicales).UniversidadDistritalFranciscoJosédeCaldas,Bogotá,Colombia. Recuperado de: https://repository.udistrital.edu.co/bitstream/handle/11349/15669/Mu%C3%B1ozSa rmientoAndresFelipe2018.pdf?sequence=1&isAllowed=y | es_CO |
dc.relation.references | Ordoñez,D.D.(2016).Laestrategiaenlamúsica:posicionamientodeartistasenla industriamusical.(tesisdepregrado).PontificiaUniversidadJaveriana,Bogotá, Colombia. Recuperado de: https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/34423/OrdonezDelgado Daniela2016.pdf?sequence=2&isAllowed=y | es_CO |
dc.relation.references | PeraltaD(2017)https://davidperalta.es/musica-clasica-y-redes-sociales-inseparables/ | es_CO |
dc.relation.references | PerdomoEscobar,J.I(1980)EditorialPlazayJanez.HistoriadelamúsicaenColombia. | es_CO |
dc.relation.references | Pulido Andrés L. (2018) http://www.scielo.org.co/pdf/rhc/n67/0121-1617-rhc-67- 00067.pdf | es_CO |
dc.relation.references | RodríguezR.(2010) file:///C:/Users/USUARIO/Downloads/187678-Article%20Text- 244676-1-10-20100513.pdf | es_CO |
dc.relation.references | Salazar,A.,Paucar,L.&Borja,Y.(2017).Elmarketingdigitalysuinfluenciaenla administraciónempresarial.DominiodeCiencia.,ISSN:2477-8818Vol.3,núm.4, esp. julio, 2017, pp. 1161-1171. Recuperado de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6325485 | es_CO |
dc.relation.references | Villanueva,B.I.(2017).LapublicidadyelmárquetinenlaóperadelsigloXXI:creación demarcaaudiovisual.RevistaMediterráneadeComunicación,[S.l.],v.8,n.2,p. 51-66, jul.2017.ISSN1989-872X.Disponibleen:https://www.mediterranea- comunicacion.org/article/view/2017-v8-n2-la-publicidad-y-el-marquetin-en-la- opera-del-siglo-xxi-creacion-de-marca-audiovisual | es_CO |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | es_CO |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | es_CO |
Appears in Collections: | Comunicación Social |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Villamizar_Barajas_2021_TG.pdf | Villamizar_Barajas_2021_TG | 210,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.